niedziela, 18 lutego 2018

Purina BEYOND z łososiem i owsem


Dziś przychodzę do Was z szybką recenzją karmy, którą Rakiety dostały do testów od sieci marketów zoologicznych ZOO Karina. Cóż to za jedzonko?

Purina BEYOND z łososiem i owsem. Halo halo... Chwilunia... Z owsem? Biorąc pod uwagę fakt, że obie nasze dziewczyny uwielbiają podkradać koniom owies z wiaderek, to może być strzał w 10 :-)
Podrzucam skład dla ciekawskich: łosoś 17,5 %, kasza owsiana 17% , odwodnione białko kurczaka, jęczmień, ryż, tłuszcz drobiowy, odwodnione białko z łososia 3%, digest, składniki mineralne, suszone bataty 0,5%. 



Szału nie robi, prawda? Ale kto zna nas dłużej wie, że to nie jest czynnik, który przekreśla u nas jakąś karmę. Przypomnę - dla mnie ważne jest, jak dana karma włpywa na MOJE psy. I tym się kieruję pisząc recenzję. 

Testowaną karmą BEYOND karmię dziewczyny od prawie miesiąca. Co zauważyłam? Psy chętnie wciągają zawartość misek, a to przy Jettce jest spory plus. Karma nie ma szczególnie intensywnego zapachu, co skutkowało brakiem dziwnych zachowań u młodej - nie tarzała się przed miską tak, jak ma to w zwyczaju jedząc inne bardziej aromatyczne rybne karmy. Chrupki są dość małe, takie akurat dla jack russell terriera. Nie brudzą rąk, nie są tłuste. Znikają z misek ekspresowo. 


Brzuszki, bo to najważniejsze, nie cierpiały przez okres testów. Nie zauważyłam negatywnego wpływu na trawienie, kupy w standardowych ilościach i normalnej jakości. Jakoś tylko zwiększyła się chęć kradzieży owsa :-P Czasem brak mi pomysłu jak opanować Jettę... Ona tak uwielbia świeżo gnieciony owies...

Z punktu widzenia psiego opiekuna jest jednak jeden minus. Brak "zamka" w dużym opakowaniu. Przy moich małych psach karma wystarcza na dość długo, a brak możliwości szczelnego zamknięcia stwarza ryzyko wietrzenia jedzonka - tak jak pisałam karma nie ma szczególnie intensywnego zapachu, a po "wywietrzeniu" podejrzewam, że przestałaby interesować moje psy. U mnie nie ma z tym większego problemu, ponieważ karmę w worku pakuję do plastikowego pojemnika. Jednak przy braku odpowiedniego pojemnika może to stanowić spory minus. 


Czy polecam? Warto spróbować :-) Karma składem nie robi wielkiego "wow", ale syci psie brzuchy i nie wpływa w negatywny sposób na ich trawienie. Po tak krótkim czasie nie mogę ocenić jej wpływu np. na jakość włosa, itp. Jednak dokończymy testowanie, a racenzję uzupełnię o te spostrzeżenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz